Selecteer een pagina

Bloc Blinds: Corporate story

,
Bloc Blinds: Corporate story

Vraag: Verhaal om ons nieuwe innovatieve product in de markt te zetten. Een rolgordijn.

Obstakel: Rolgordijnen zijn niet echt een sexy product. Zie als nieuwkomer uit Noord-Ierland dan maar eens mensen voor je merk en product te interesseren, hoe interessant en innovatief.

Oplossing: We besloten een film te maken over het rolgordijnenmerk Bloc Blinds, en daarbij niet in te zoomen op productdetails of –features. Liever vertelden we het verhaal over de oprichter Cormac Daimond. Over het waarom achter zijn innovatieve aanpak. Over waarom hij doet wat hij doet. Over de reis die hij als ondernemer maakt. Als je mensen wilt verbinden met een merk, moet je ze eerst emotioneel raken. Met je visie, je missie, je verhaal.

We gingen met een team van drie man (een cameraman, geluidsman en regisseur) naar Noord-Ierland. Twee dagen hadden we. Zonder vooraf locatiebezoek of andere voorbereiding ter plekke. Noch pre-shots van onze hoofdrolspeler die geen enkele cameraervaring had. Vooraf hadden we telefonisch en per mail doel en doelstellingen doorgesproken. Waar staat het merk voor. Hoe kunnen we het DNA van Bloc Blinds vertalen naar een relevante verhaallijn.

Resultaten: De film is onder meer op YouTube bekeken door intussen bijna 70.000 mensen. Via het Facebook-kanaal van Bloc Blinds is die flink bekeken en gedeeld en heeft die veel warme comments gekregen. De film heeft Bloc Blinds op de kaart gezet, en lokaal en in heel Noord-Ierland voor enorm veel trots gezorgd. Recent kreeg Bloc Blinds een vooraanstaande exportprijs en werd het bedrijf genomineerd op een short list voor de Innovation Award.

Vaardigheden

, , ,

Gepubliceerd op

4 oktober 2016

Show Buttons
Hide Buttons