Selecteer een pagina

80% van alle global enterprise marketers interesseert het werkelijk geen ene fluit wat er binnen hun organisatie gebeurt op het gebied van content marketing. Ze voelen geen liefde voor content marketing. O ja, ze hebben zoiets als een content marketing aanpak. Maar daaraan zijn ze totaal niet ‘volledig toegewijd’ zoals ze hebben uitgevogeld binnen het Content Marketing Institute.

Volledig toegewijd betekent dat ze hun klanten echt vanuit hun hart willen bedienen met nuttige, informatieve en vooral vermakelijke verhalen. Dat ze willen bouwen aan een loyale groep abonnees. Maar nee, niks van dit alles.

80% van alle marketeers is enkel bezig met zichzelf. Ze leven in een soort contentmarketing vagevuur, aldus het CMI. Ze maken geen verhalen, maar produceren reclamepraatjes. Ze zijn niet geïnteresseerd in de wensen en behoeften van hun publiek. In plaats daarvan praten ze het liefst over wat ze zelf willen horen en vertellen, en dat zorgt voor verhalen die niet uitstijgen boven de middelmaat. Het zorgt bij hun audience voor verveeld gegaap.

Geen wonder dat binnen al die bedrijven en organisaties content marketing een dingetje blijft voor erbij. Geen wonder dat ze voor content marketing geen duidelijke strategie hebben. Geen wonder dat ze niet weten hoe ze hun successen kunnen vieren.

Fully committed contentmarketers, natuurlijk, die zijn beduidend succesvoller. Omdat ze werken vanuit een heldere strategie. Omdat ze ongoing onderscheidende verhalen maken die het waard zijn om te delen. Volledige toegewijde marketeers weten hoe je succes meet. Maar vooral, ze beoefenen content marketing uit liefde.

Als je zelf niet houdt van de verhalen die je maakt, hoe moeten je lezers, kijkers en luisteraars dan van je verhalen houden.

Je kunt beter iets niet doen dan liefdeloos

Show Buttons
Hide Buttons