Selecteer een pagina

Doen ze knap bij JLL. Hun blog Real Views is een prachtig voorbeeld van branded content. Zelf spreken ze het bij vastgoed bedrijf liever over een ‘brand journalism site’, aldus Madeleine Little, de voormalige director of global marketing. Het blog is gemaakt door in-house journalisten, een contentbureau en een netwerk van freelance schrijvers. Je vindt er niet alleen tekst, maar ook visuals en video. Het oogt daardoor heel anders dan de zaaddodende corporate blogs van hetzelfde bedrijf die zich vooral focussen op vastgoed verhalen. Op Real Views lees je ook verhalen over toerisme en design, verspreid over vier rubrieken: Trends, Places, Economy, and Industry.

Een bewuste keuze: “One of our main motivators was to reach an audience beyond the traditional real estate sector,” vertelde Little eerder aan Contently, “and to demonstrate how vital and important real estate is to the world at large—to firms from a business perspective, but also [to] individuals, whether in their workplace, home, or even in their leisure activities. All content is subject to the same editorial process. We have very clear guidelines about the kind of topics Real Views discusses and the tone of voice that it uses.”

Er is nog een ander JLL-blog genaamd The Investor en microsites voor sectoren zoals retail en hotels.

Op LinkedIn deelde Madeleine Little haar ervaringen over het maken van het blog en de lessen die anderen daaruit kunnen leren. Handig lijstje.

 

Show Buttons
Hide Buttons