Selecteer een pagina

Gek is het eigenlijk. Dat je dingen soms pas ziet als je ze kunt zien.

Ik geef al jaren trainingen namens onder meer Frankwatching te Utrecht. In S2M en het Meetingpoint op Hoog Catharijne. In elk van die trainingszaaltjes staat een citaat gekwast. En pas na de zoveelste training in hetzelfde lokaal zag ik het citaat.

Hoe kan het zijn dat ik die quote daar al die tijd heb gemist. Ik kom tenslotte niet voor de eerste keer in datzelfde zaaltje. Of hadden ze dat citaat pas recent op de muur geschreven.

Ik weet het niet.

‘If you would take, you must first give’.

De woorden zijn zo des contentmarketing. Ze komen uit de mond van de grote Chinese filosoof Lao-Tse, iemand die citatenboekjes frequenteert. Het citaat luidt volledig: ‘If you would take, you must first give. This is the beginning of intelligence.’

Geven is niet alleen het begin van intelligence, maar ook van contentmarketing. Geven is het begin van marketing. Geven zou het begin moeten zijn van alles wat je doet als bedrijf of organisatie.

Geven is. Wees vrijgevig.

Show Buttons
Hide Buttons