Selecteer een pagina

Veel podcasts zijn veel van hetzelfde. Twee mensen die rondom een tafeltje ongebreideld en zonder onderbreking mogen lullen over een onderwerp. Geen editor luistert mee. Het bromt maar zonder afwisseling door.

Ik werd enkele weken geleden gebeld door Paul van der Ham van iGLow Media. Hij wilde me uitnodigen voor zijn nieuwe podcast Play. Het eerste onderwerp zou gaan over contentmarketing.

Ik aarzelde, maar ik ging. Paul heeft een radioachtergrond. En dat zou een podcast veel meer moeten zijn: een radioprogramma. Met een intro, lead, reportages, muziekjes. nog een studiogast enzovoorts. Zoals Andrew Davis die ooit maakte. En ja, ook de podcast van Jay Acunzo mag er zijn.

Paul had een concept voor zijn podcast, en dat onderscheidt die direct al van honderden andere. Een gesprek op basis van vijf voorbeelden. Zie het als een soort Zomergasten.

We spraken bijna drie kwartier, en hij heeft dat gesprek knap weten in te dikken. Er is muziek en er zijn die fragmenten. Ik moet zeggen, heel knap gedaan. Beluister ook gerust het gesprek. Om te weten waarom ik als contentmarketing voorbeelden heb gekozen voor het Amerikaanse Tulsa Renew, het autobedrijf Sam van Dalen, het platform Foodreporter van Bidfood, het wielrenkledingmerk Rapha en het jongerenplatform Beam van EO.

Maar ga vooral ook de podcast van Paul blijven volgen. Play.

Show Buttons
Hide Buttons