Selecteer een pagina

Wat zijn we toch allemaal enorm gefocused op social. Hoe meer mensen onze online verhalen delen via Facebook, LinkedIn, Twitter en andere social kanalen delen, hoe beter.

Daar worden we gelukkig van.

Maar wat zeggen die likes, shares en comments nou echt.

70% van alle content delen we via zogeheten dark social kanalen als email, sms, what’s app en andere meer 1 op 1 platformen. En ja, die shares kun je als bedrijf of organisatie niet zo lekker monitoren als op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest.

Het wordt nog mooier. Een derde van alle mensen deelt louter op die donkere sociale kanalen hun verhalen. Het is andere content ook. Financieel nieuws en politieke opinies. Politiek correcte dan wel social okay content delen we via ‘de lichte’ kanalen.

En er is nog iets anders. Hoeveel procent van alle mond-tot-mond reclame delen we online? 50%? 80%? Of nog meer?

Nee. Slechts 7%, ja, echt 7%. Niet zo raar misschien. We zijn immers niet de hele dag online. Delen vooral verhalen, aanbevelingen en ervaringen met elkaar bij het koffiezetapparaat, langs de lijn, in de kroeg, tijdens feestjes en partijen.

Het is prachtig dat mensen je verhalen online delen via sociale kanalen, maar laat mensen liever buiten het social web over je praten. Online verhalen die offline zorgen voor mond tot mond rumoer, kijk, dat is pas de echte killer app.

Show Buttons
Hide Buttons