Journalisten die werken voor merken.
Journalisten die opmerkelijke verhalen maken voor merken.
Journalisten die opmerkelijke verhalen maken voor merken die worden opgemerkt.
Wil jij weten hoe wij merken laten werken?
Merkjournalisten Journaal
Wanneer Cialdini en andere beïnvloedingsprincipes falen
Zeg online eens vaker goedendag. Zelfs een digitaal knikje naar anderen maakt dat mensen zich al meer verbonden voelen. En dan heb je die beïnvloedingsprincipes van Cialdini helemaal niet nodig.
Merkjournalisten bedenkt naam en corporate story nieuwe opleiding
Vorige week was de presentatie van Techlands. Merkjournalisten bedacht de naam en corporate story, en ontwikkelde de huisstijl en video. Over de merkpositionering en de making-of van de corporate story van een nieuwe technische opleiding.
De lijdende vorm: dood de zombies!
Luie schrijvers zijn gek op de lijdende vorm. Omdat ze dan een zin niet actief hoeven te maken. Of houden ze gewoon niet van schrijven? Zo geef je elke slome zin een trap onder z’n reet en krijgt die meteen meer vaart.
Toffe tips voor een goed interview
Bereid je goed voor op elk interview. Maar ga dat niet vooraf dichttimmeren. Laat je vooral leiden door het moment. Door de omgeving, door de actualiteit, door het gesprek. En houdt altijd een paar ontsnappingen achter de hand.
Wat is het belangrijkste onderdeel van een verhaal?
De hoofdpersoon? De spanningsboog? De boodschap? Wat is volgens jou het belangrijkste onderdeel van een verhaal? Grijp je lezers of kijkers vanaf de start in hun nekvel. Trek ze direct je verhaal in. Anders ben je ze heel snel alweer kwijt, hoe goed je verhaal ook is.
Creativiteit is een werkwoord
Creativiteit gaat niet om creatief te zijn. Creativiteit gaat om creëren. Gaat om daadkracht. Als je niks doet, als je niks probeert, word je nimmer creatief.