Journalisten die werken voor merken.
Journalisten die opmerkelijke verhalen maken voor merken.
Journalisten die opmerkelijke verhalen maken voor merken die worden opgemerkt.
Wil jij weten hoe wij merken laten werken?
Merkjournalisten Journaal
Twee keer een manifest. Voor PIM en Federatie Creatieve Industrie.
Merkjournalisten schreef het manifest voor marketingplatform PIM. In heldere stellingen met krachtige koppen.
Corporate Story voor Het Stedelijk
Merkjournalisten schreef de corporate story van een middelbare school. We spraken met zo’n 40 leerlingen, 25 docenten en andere medewerkers. Een woord overheerste alle gesprekken en dat vormde dan ook het uitgangspunt van het narratief.
Wanneer Cialdini en andere beïnvloedingsprincipes falen
Zeg online eens vaker goedendag. Zelfs een digitaal knikje naar anderen maakt dat mensen zich al meer verbonden voelen. En dan heb je die beïnvloedingsprincipes van Cialdini helemaal niet nodig.
Merkjournalisten bedenkt naam en corporate story nieuwe opleiding
Vorige week was de presentatie van Techlands. Merkjournalisten bedacht de naam en corporate story, en ontwikkelde de huisstijl en video. Over de merkpositionering en de making-of van de corporate story van een nieuwe technische opleiding.
De lijdende vorm: dood de zombies!
Luie schrijvers zijn gek op de lijdende vorm. Omdat ze dan een zin niet actief hoeven te maken. Of houden ze gewoon niet van schrijven? Zo geef je elke slome zin een trap onder z’n reet en krijgt die meteen meer vaart.
Toffe tips voor een goed interview
Bereid je goed voor op elk interview. Maar ga dat niet vooraf dichttimmeren. Laat je vooral leiden door het moment. Door de omgeving, door de actualiteit, door het gesprek. En houdt altijd een paar ontsnappingen achter de hand.