Selecteer een pagina

UMC: Contentplatform

Een redactionele formule voor een contentplatform? In eerste instantie wilden ze bij UMC alleen een training online creatief schrijven. Het ziekenhuis maakte al veel verhalen. Maar voor wie deden ze dat eigenlijk. En waarom waren die verhalen op hun site zo lastig vindbaar, opperde ik. Een paar maanden later was ik opnieuw op bezoek bij het ziekenhuis. Nu voor het opzetten van een redactionele formule voor een contentplatform. Samen met communicatiemedewerkers en redacteuren van verschillende afdelingen. Alle onderdelen voor het opzetten van een redactionele formule van een contentplatform kwamen aan de orde. Van het opstellen van een redactionele missie tot een schrijfwijzer. Van de plank tot en met de redactionele flow. En natuurlijk gingen we met het contentplatform zelf aan de slag. Vooral met het publiek, en hun wensen en verlangens. Met thema’s en rubrieken. En hoe moest de redactie er volgens alle UMC-communicatiemedewerkers uitzien? De presentaties zorgden voor goede discussies. Aanvullingen en scherpstellingen. De redactionele formule en daarmee de basis voor het contentplatform lag na een zeer intensieve dag klaar. Enkele weken later ging dat live.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Show Buttons
Hide Buttons