Een redactionele formule voor een contentplatform? In eerste instantie wilden ze bij UMC alleen een training online creatief schrijven. Het ziekenhuis maakte al veel verhalen. Maar voor wie deden ze dat eigenlijk. En waarom waren die verhalen op hun site zo lastig vindbaar, opperde ik. Een paar maanden later was ik opnieuw op bezoek bij het ziekenhuis. Nu voor het opzetten van een redactionele formule voor een contentplatform. Samen met communicatiemedewerkers en redacteuren van verschillende afdelingen. Alle onderdelen voor het opzetten van een redactionele formule van een contentplatform kwamen aan de orde. Van het opstellen van een redactionele missie tot een schrijfwijzer. Van de plank tot en met de redactionele flow. En natuurlijk gingen we met het contentplatform zelf aan de slag. Vooral met het publiek, en hun wensen en verlangens. Met thema’s en rubrieken. En hoe moest de redactie er volgens alle UMC-communicatiemedewerkers uitzien? De presentaties zorgden voor goede discussies. Aanvullingen en scherpstellingen. De redactionele formule en daarmee de basis voor het contentplatform lag na een zeer intensieve dag klaar. Enkele weken later ging dat live.
Categorieën
Tags
#CMWorld
B2B
begin
Boekenweek
Branded Content
CMI
Content
Contentmarketing
Content marketing
contentmarketing platform
Content Marketing World
contentplatform
Coolblue
Cor Hospes
Corporate Story
Corporate Storytelling
Corso
creativiteit
criteria
Dove
Empathie
fans
Frankwatching
Glengarry Glenn Ross
interview
Journalistiek
Linda
Lot Douze
Marketing
Merkjournalisten
New York Times
Nieuwe journalistiek
Onderwijs
power van contentplatform
Publiek
Redactie
Robert Rose
School
Schrijven
Sint Jansklooster
sociale media
Storytelling
The Times
Verhaal
Verhalen