Negen scholen in de gemeente Rotterdam en Lansingerland. Allemaal delen ze dezelfde naam. Maar wat is hun gemeenschappelijke verhaal? Merkjournalisten werd gevraagd te zoeken naar het DNA van de Christelijke Scholengemeenschap Melanchton. Nee, we gingen niet praten met alleen schooldirecteuren en communicatiemensen. Storytelling begint van onderuit. Bij leerlingen en leraren. Na een aantal sessies waarin we luisterden naar hun verhalen en zochten naar overeenkomsten, en na een serie individuele gesprekken met leraren, directies en leerlingen, hadden we de rode draad gevonden. Een die zorgde voor verbinding én voor voldoende eigen invulling.
Categorieën
Tags
#CMWorld
B2B
begin
Boekenweek
Branded Content
CMI
Content
Contentmarketing
Content marketing
contentmarketing platform
Content Marketing World
contentplatform
Coolblue
Cor Hospes
Corporate Story
Corporate Storytelling
Corso
creativiteit
criteria
Dove
Empathie
fans
Frankwatching
Glengarry Glenn Ross
interview
Journalistiek
Linda
Lot Douze
Marketing
Merkjournalisten
New York Times
Nieuwe journalistiek
Onderwijs
power van contentplatform
Publiek
Redactie
Robert Rose
School
Schrijven
Sint Jansklooster
sociale media
Storytelling
The Times
Verhaal
Verhalen