Selecteer een pagina

We maakten een B2B-film over the making-of van een nieuw frietje. Tussendoor deed ik veel kennis op over het maken van de perfecte patat.

Een insider vertelde mij dat elk frietje moet voldoen aan de wet van de six crunches. Een wetmatigheid ooit uitgevonden door Burger King en die voor frietmakers is uitgegroeid tot de ultieme bijttest.

In concreto: je moet zes keer op een frietje kunnen bijten, zes keer een bite voelen, zes keer een frietje tussen je tanden krokant horen ‘kraken’, want anders, nee, dan is die niet goed.

Het zette me aan het denken.

Kijk eens naar jouw verhalen. Onderwerp die eens aan de wet van de six crunches.

Zijn je verhalen hap-slik-weg, kennen die een paar krokante hapjes of hebben die echt six crunches, anders gezegd:

1.  Heeft je verhaal waarde voor je audience.  What’s in it for them.

2.  Spreek je de tone of voice van je audience.

3.  Is je verhaal echt Anders dan Al het Andere?

4.  Bestaat je verhaal niet uit contentkak?

5.  Zou je audience een cent voor je verhaal willen betalen?

6.  Wil je zelf het verhaal delen aan je vrienden en familie.

Ga op je verhaal kauwen, ga op zoek naar de six crunches, want anders, nee, dan smaakt het niet.

Show Buttons
Hide Buttons