Regionale kranten. Ze vechten voor hun leven. Eerst werden ze massaal opgekocht door grote mediaconcerns die ze daarna stuk voor stuk lieten verdwijnen. Of enkel de titel bleef bestaan. Opgevuld met nieuws uit landelijke kranten, met een paar pagina’s lokaal nieuws. Geldgebrek, heet het. Gelukkig zie je een tegenbeweging. Nieuwe online en papieren initiatieven van even bevlogen als bezorgde nieuwsmakers. Nodig want lokale waakhonden moeten blijven bestaan in een tijd waarin verhalen over corrupte gemeenteambtenaren en dubieuze lokale zakenpraktijken toenemen. Lees over die initiatieven in dit artikel, en abonneer je op deze nieuwsbrief als je op de hoogte wilt blijven van ontwikkelingen binnen regionale journalistiek.
Categorieën
Tags
#CMWorld
B2B
begin
Boekenweek
Branded Content
CMI
Content
Contentmarketing
Content marketing
contentmarketing platform
Content Marketing World
contentplatform
Coolblue
Cor Hospes
Corporate Story
Corporate Storytelling
Corso
creativiteit
criteria
Dove
Empathie
fans
Frankwatching
Glengarry Glenn Ross
interview
Journalistiek
Linda
Lot Douze
Marketing
Merkjournalisten
New York Times
Nieuwe journalistiek
Onderwijs
power van contentplatform
Publiek
Redactie
Robert Rose
School
Schrijven
Sint Jansklooster
sociale media
Storytelling
The Times
Verhaal
Verhalen